Wat goed is komt langzaam, juist bij het langeafstandlopen

Bill Dellinger, atletiekcoach

zondag 13 september 2009

16e training MvB, 16 kilometer



Goed, en daar was hij dan. De laatste lange duurloop. Het schema gaf nog een 16 kilometer aan. En zoals ik al eerder aangaf heb ik de "wijze" woorden van Linda in de route meegenomen. Neem altijd iets korter op afstandmeten.nl en je komt op de juiste afstand uit. Een avond prutsen op de betreffende site en ik kwam eindelijk uit op jawel.....15,5 kilometer. Als dat geen 16 kilometer rond wordt. Linda, ehhhhh.....alle klokjes bleven net onder de 15 kilometer. Voortaan toch maar weer de beoogde kilometer afstand uitzoeken.


Maar wat maakt het vandaag nog uit. De trainingen zitten er op en deze week houden we ons bezig met rust, goed drinken en natuurlijk die koolhydraten stapelen.


De route vandaag was, wat mij betreft, niet de mooiste. Een groot gedeelte langs de Groningerstraatweg richting Hardegarijp en weer terug en nog een klein lusje door Lekkum. Maar wat wil je. We hebben bijna alle mogelijkheden in de laatste weken al gelopen.


Ik heb vandaag toch met gemengde gevoelens gelopen. De laatste lange duurloop, na zo'n 18 weken trainen. Dan ga je die zondagochtend gewoon missen. Altijd een feestje om met z'n allen de afstanden te lopen. Wat mij betreft hebben we een mooie voorbereiding gehad. Wisselend weer en mooie routes. Helaas wel met de nodige blessures. Maar zoals het er nu uit ziet loopt Folkert in Berlijn mee. Roelof kwam helaas met het nieuws dat Johannes definitief niet de marathon gaat lopen. Erg jammer. Toch degene die als enige onder die 3 uren uit kan komen.


Terug in de sporthal werden onze verloren koolhydraten gelijk aangevuld. Folkert en Aafke hadden een doos Oranje koek mee genomen om de laatste training te vieren. Super. Nog even gezellig na zitten en alle smeuige verhalen van Simon aangehoord. En dan heb ik het over de splinter in zijn voet.


Nog een paar dagen en we gaan op weg naar Berlijn. Vrijdag erg vroeg op pad. Op naar een geweldige ervaring en weekend.


Donald

1 opmerking:

  1. Aanstaand weekend is het alweer zover. De meeste van jullie wat in kunnen schattend, vermoed ik dat het weer een marathon met mooie tijden wordt, maar da's makkelijk praten vantevoren. Doe het eerst maar es!

    Ik/wij wensen jullie allemaal heel veel succes in Berlijn!!!

    Groetjes en zet em op,
    GJ & Dees

    BeantwoordenVerwijderen